Friday, February 4, 2011

Bersama Chef Azrul Nizam.

pada suatu malam yang hening. aku bersama sama rakan ku melepakkan diri di bawah flat. tiba tiba si zakaria mengajak kamo untuk melepakkan diri di andalus. seramai enam orang telah mempersetujui. dengan menggunakan 3 motosikal kami bergerak. aduih. bambil sakit perut pulak. ati aku bertanya. kalau bambil sakit perut sape nak bawak motor pulak. pastu tiba2 bambil cakap, afiq kau naik dengan aku la. kau bawak aku. aku tak larat. aku pun sebab motor baru punya pasal bawak la. pastu suma tak tau jalan. nasib la aku selalu lepak andalus. andalus tu dah macam rumah ke 43 aku je. haha. pastu aku jadi leader la ni. haha. firsttime bawak motor bambil ni. motor baru pulak tu. haha. pastu dah sampai andalus. pastu lepak lepak macam biasa je la. pukul 1 lebih macam tu balik. masa balik je si zakaria ni ajak lepak rumah dia. dia kata rumah dia clear gila babe. mak dia pegi johor.aku pon ok je la. balik rumah tuka baju tido dulu baru naik rumah dia. lepak je rumah dia mula tengok cerita RV pastu tengok jangan pandang belakang. bapak best la kan tengok cita hantu pukul 2 pagi. pastu aku tengok dorang ni menyebokkan diri. apa dorang buat ni. rupa rupanya dorang menjadi tukang masak. kepala kepada si tukang masak ni ialah encik azrul nizam.aku tengok ada bawang, makaroni, ayam dan maggie. aku menjadi hairan dan pelik. apa mereka suma nak buat ni. aku tunggu la sampai dorang abes masak. bila dorang dah abes je dorang cakap. afiq, pegi la amek makanan tu douh. kau rasa la arol masak. aku pon amek la. perghh. bau dah sedap. rupa pun dah ada kan. first rase. perghhh. sedap terangkat la babe. haha. pastu dengan ghairahnya aku makan. tiba2. perghh!! berasap la sial. pedas gila nak mati. aku pun tahan macam orang tahan berat je douh. haha. dorang gelak. rupa rupanya black pepper tumpah. siot betol. tapi aku tak kesah la. perot pon tengah main drum naga sempena tahun baru cina ni kan. haha. tibai je. dah abes tu minum la air yang dibuat oleh izwan shah. haha. minum pun tak hilang. aku baring la nak tidur. tak boleh nak tidur douh. pedas gila babi. haha. tapi sedap. hehe. last last aku amek handsfree aku dengar lagu terus tido. perghh. tido rumah yaya tak payah cakap la. sejuk nak mampus kud. tingkat 14 kan. haha. 



*the noral of the story is: pastikan anda mentuangkan pepper dengan berhati hati semasa ingin  menggunakannya untuk masakan anda. haha

No comments:

Post a Comment