Thursday, May 19, 2011

Adakah "Dia" Pengubah Segalanya?

ok. aku tak tahu nak taruk TITLE ape sebenarnya. tapi aku rasa tu la title paling sesuai untuk aku letak. mengapa adakah dia pengubah segalanya? ok. mari saya ceritakan. sebelum tu cikgu nak anak anak murid cikgu dengar dengan baik dan berikan perhatian kepada cikgu yea. cikgu nak bercerita sedikit tentang tajuk ini. biar cikgu bahasakan diri cikgu sebagai aku boleh murid murid? ok la. mari mendengar cerita ini ok. aku pon tak tahu macam mana nak mulakan cerita ni sebenarnya. ok la. macam ni. sebenarnya aku menyimpan hajat untuk single atau dalam erti kata lain iaitu tidak berpasangan sehingga aku ke ipt. tak kesah la ipt mana pon yang aku pergi nanti aku tetap akan pegang prinsip aku. mengikut planning yang dirancang oleh arkitek yang terpilih aku hanya akan menamatkan zaman single aku semasa berada di ipt je. bermaksud aku hanya akan mencari kekasih hati semasa di ipt je la. sebelum ni aku memegang kepada prinsip "HANYA MENCARI AWEK DI IPT SAHAJA". memang sebelum ni ramai la gadis gadis yang aku jumpa sana sini. yang cantik yang cun yang meletup yang tak cun yang tak cantik yang tak meletup yang busuk wangi gemuk kurus keding semua la aku jumpa. memang ada la aku texting dengan orang lain. namun semuanya tak lama pon. texting sekejap sekejap je la. lepastu aku rasa malas untuk bertexting. aku takut kalau akut text dorang nanti mula la aku jatuh hati la ape la. tak sampai pulak prinsip aku nanti kan. semuanya berjalan lancar. aku tak sangka afiq boleh berbuat sedemikian. kerana dia selalu bosan bila tiada orang nak bertexting dia. tetapi entah bagaimana tiba tiba dia boleh mengawal keadaan itu menjadi baik. thats good abdul afiq. haha. tapi benda tu tak lama. sehingga la satu hari aku menambah atau "mengADD rakan" seorang gadis itu di laman sosial facebook. entah bagaimana tiba tiba dia boleh melayan gadis tersebut. gadis tu pon seolah olah memberi respond kepada aku. aku pun layan la dia dengan baik. sehingga tidak tidur suatu hari tu. dia tak online aku tunggu dia sampai 3 4 pagi. aku tak tahu ape yang bermain di perasaan aku ni. seperti difacebook aku tak sabar nak on fb ketika pulang dari salah satu negeri yang agak jauh dari rumah aku. dimana prinsip aku yang dulu? adakah ianya hanya satu mimpi. yarh. aku mengaku dan akui aku mula merasakan sesuatu yang indah semasa berchatting dengan dia. aku tak tahu apakah itu. mungkin dia tak seperti wanita yang aku kenal sebelum ini. dia sangat berbeza dengan wanita wanita lain. dia mempunyai tarikan yang tersendiri. baru sahaja 2 3 hari kita berkenalan. tapi aku rasa bahagia dan happy sangat bila bersama dia. aku sedih bila dia akan mendaftar di ipt pada hari yang hampir tiba. aku rasa jelous apabila suatu hari aku berwebbie dengan dia dan kedengaran handphonenya berbunyi. aku seolah rasakan itu pasti text yang dihantar oleh boyfie dia. aku mula seperti gelisah. yela, tiada siapa yang akan hantar mesej ketika jam 4 pagi melainkan itu boyfie dia sendiri. aku couple dulu pun macam tu jugak. aku tahu semuanya. namun aku tidak pasti sama ada benar atau tidak sangkaan aku itu. entah la. aku mula tertarik dengan dia. aku tak tahu la ape yang aku rasa ni dia rasa sekali atau tidak. firasat aku mengatakan tidak. namun hanya dia sahaja yang mengetahui benar atau tidak. aku merasakan aku seperti bertepuk di sebelah tangan sahaja. mungkin aku tidak berjaya untuk mendapatkan dia. aku pasti, perbezaan taraf aku dengan dia terlalu jauh. aku pasti dia jauh lagi kaya dari aku. aku tidak lah sekaya mana. hanya orang biasa sahaja. aku cuba buat dia happy dan dia berjaya membuat aku gembira. entahla. aku sedih sangat bila dia tak reply text aku. dia kata dia tak suka texting. dia kata macam semak je texting semua ni. aku cuba terima hakikat itu dengan baik. kalau ditakdirkan aku tidak bersama dia, aku terima dengan hati yang terbuka. aku sedar siapa sebenarnya diri aku ini. sehingga sekarang aku masih menanti dia on fb dan reply text aku. hari ni sahaja sudah dua kali dia tak reply text aku. mungkin dia busy kud. tak mengapalah. abaikan saja.aku terus tunggu dan menunggu kehadiran dia. setiap kali aku teringat dekat dia mesti aku buka page fb dia aku tengok picture dia. selalu aku lakukan begitu. hurm. aku dapat rasakan dia tak rasa seperti yang aku rasakan. kalau dia di tempat aku mesti dia tak kesah aku reply ke tak text dia dan aku on fb ke tak. aku pasti dia rasa sebegitu. ye la, aku tak sehandsome lelaki lain diluar sana. aku tak sekaya lelaki lain diluar sana. aku tak tahu dimana lagi aku nak mengadu selain di sini lah tempat menjadi pelepas segalanya.  aku mula rasa *A**** dekat dia. aku terlalu **N** dekat dia. mengapa aku rasa begini?  aku sendiri pun tidak tahu ape yang terjadi dekat aku. sekali lagi kalau ditakdirkan aku bukan untuk dia dan dia bukan untuk aku aku terima dengan sebaiknya dan mendoakan semoga dia dapat lelaki yang lebih baik dari aku dan lebih sesuai untuk dia. hurmm. ok la murid murid cikgu. sampai sini sahaja la cerita yang cikgu nak ceritakan. semoga murid murid tidak menjadi seperti cikgu ye. selamat tinggal. :)

No comments:

Post a Comment